30.09.2012

Dietetyczne sznycelki drobiowe



Zamiłowanie do kucharzenia odziedziczyłam po mojej mamie, a ten przepis należy właśnie do niej :)
  • 500g mielonego mięsa drobiowego
  • 1 jajko
  • łyżka ulubionych przypraw
  • mielona ostra papryczka w/g uznania
  • 4 łyżki bułki tartej zalanej około 10 łyżkami wody
  • łyżka natki pietruszki
  • bułka tarta do panierowania
Wszystko razem wymieszać , doprawić i formować sznycelki. Smażyć na oleju.
W wersji dietetycznej nie dodajemy bułki tartej , tylko formujemy pulpeciki i gotujemy na parze. Pyszne z ryżem z warzywami i lekkim ziołowym sosikiem, na który przepis podam w innym terminie ;)


Smacznego!

29.09.2012

Sałatka z papryki na zimę



Ta sałatka gości u nas już od kilku sezonów. Szczerze mogę ją polecić bo jest przepyszna. Można ją wykorzystać do sosu, lecza, świetnie smakuje z ryżem i kurczakiem ale u nas często jest dodatkiem do pokrojonej w półksiężyce i podsmażonej kiełbaski :)
  • 4 kg papryki
  • 10 średniej wielkości cebul
  • 1 główka czosnku
  • 3 duże butelki keczupu (2 łagodne, 1 pikantna)
  • 1 pęczek pietruszki
  • 2 łyżki soli
  • 1 szklanka oleju
  • 1 szklanka octu
  • 1 szklanka cukru
Paprykę i cebulę kroimy w kostkę. Pietruszkę siekamy, czosnek wyciskamy przez praskę. Do garnka wlewamy olej, ocet, keczup, cukier i sól. Zagotowujemy ciągle mieszając. Wrzucamy paprykę, czosnek, cebulę i gotujemy ok 10 min. Na koniec dodajemy pietruszkę. Gorące przekładamy do słoików, zakręcamy i odstawiamy do góry dnem. 

Smacznego:)



28.09.2012

Rożki ze szpinakiem i fetą


Ciasto francuskie to genialna sprawa. Proste w obsłudze a do tego można dodać każdy farsz, słodki, słony, na co kto ma smak :) Dzisiaj proponuję rożki z ciasta francuskiego ze szpinakiem i fetą. Ostatnio przepis ten sprawdził się super gdy do mojego Połówka przyjechali goście na imieniny ;) współautorka bloga- Basia chwaliła ten wypiek więc polecam spróbować ;)
  • 1 opakowanie gotowego ciasta francuskiego
  • 200 gram szpinaku mrożonego (lub świeżego)
  • 1 kostka sera feta
  • 4 ząbki czosnku 
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • sól
  • pieprz
Rozmrożony szpinak odciskamy i podsmażamy na patelni razem z przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Gdy szpinak dobrze odparuje ściągamy go z ognia i dodajemy pokrojony w drobną kosteczkę ser feta  i dokładnie wszystko mieszamy.
Zimne ciasto rozkładamy i dzielimy na ok. 12 kwadratów i na każdym z nim kładziemy farsz. Sklejamy w trójkąciki tak samo jak pierogi. Dla ozdoby można boki lekko przygnieść widelcem. Pieczemy w piekarniku w temperaturze 190 stopni przez około 10 minut, do momentu kiedy ciasto ładnie się zarumieni. Polecam spróbować tych rożków z barszczem  czerwonym :)


























Smacznego ! :)

27.09.2012

Ciasto "Leon"



Dość czasochłonne ciasto ale jakże smaczne:) Dlatego jeżeli macie trochę wolnego czasu to gorąco polecam!

Ciasta miodowe:
  • 300 gram mąki
  • 150 gram masła
  • 2 łyżki miodu
  • 100 gram cukru
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
2 blaszki o wymiarach ok 36x20 wykładamy papierem do pieczenia. Mąkę siekamy z masłem. Dodajemy resztę składników i zarabiamy ciasto. Dzielimy na 2 części, każdą rozwałkowujemy i wykładamy na blaszki. Każde ciasto pieczemy w temperaturze 160st ok 20 min (lub dłużej- do tzw. suchego patyczka).

Biszkopt:
  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
Blachę o wymiarach ok 36x20 wykładamy papierem do pieczenia. Białka ubijamy na sztywno, pod koniec dodajemy cukier, dalej ubijając. Dodajemy stopniowo żółtka i nadal ubijamy. Mąkę mieszamy z proszkiem, wsypujemy do masy i delikatnie mieszamy. Ciasto wylewamy na blachę i pieczemy w temperaturze 160 st ok 30- 40 minut (do tzw. suchego patyczka). 

Krem budyniowy:
  • 1/2 litra mleka
  • 150 gram cukru 
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 cukier waniliowy
  • 200 gram masła
 Z podanej ilości mleka, odlewamy pół szklanki i dokładnie mieszamy z mąkami. Do reszty mleka dodajemy cukier, cukier waniliowy i doprowadzamy do wrzenia. Do gotującego się mleka powoli wlewamy mieszaninę mleka z mąką, cały czas mieszając energicznie, by nie powstały grudki. Zagotowujemy, ściągamy z ognia i studzimy. 
Masło ucieramy na puszystą masę. Dodajemy stopniowo zimny budyń cały czas ucierając. 

Krem jabłkowy:
  • 1,2 kg jabłek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 galaretka czerwona
  • 1 galaretka zielona
Jabłka obieramy i ścieramy na tarce o grubych oczkach. Wrzucamy co garnka z grubym dnem i smażymy aż będą miękkie. Galaretki, każdą oddzielnie rozpuszczamy w 1/2 szklanki gorącej wody. Jabłka dzielimy na dwie równe części. Do jednej dodajemy galaretkę czerwoną a do drugiej zieloną. Jeżeli masy jabłkowe będą zbyt rzadkie, należy schłodzić je chwilkę w lodówce, aż lekko stężeją i będzie można je rozprowadzić na cieście miodowym.

Wykonanie ciasta. 
Masę budyniową dzielimy na cztery części. Na pierwszym placku miodowym rozprowadzamy jedną część masy budyniowej, następnie wykładamy masę jabłkową zieloną, smarujemy kolejną częścią masy budyniowej i przykrywamy biszkoptem. Biszkopt smarujemy masą budyniową, wykładamy masę jabłkową czerwoną i smarujemy masą budyniową. Przykrywamy drugim ciastem miodowym. Wierzch polewamy polewą czekoladową z tego przepisu. 

Smacznego:)



26.09.2012

Pieczona karkówka z sosem koperkowym



Mięso:
  • 1,5 kg karkówki
  • 1,5 łyżeczki soli zmiękczającej
  • 3 ząbki czosnku granulowanego
  • łyżeczka pieprzu czarnego mielonego
  • łyżeczka kolendry
  • łyżeczka chilli
  • łyżeczka słodkiej papryki
  • łyżeczka bazyli
  • łyżeczka majeranku
  • łyżeczka rozmarynu
  • łyżeczka szałwi
  • łyżeczka oregano
  • łyżeczka tymianku
  • łyżeczka mięty
  • 3 liście laurowe
  • 10 łyżek oleju
Wszystkie przyprawy mieszam z olejem i smarujemy nim całe mięso, które później wkładamy w folię i odkładamy do lodówki na około 12 godzin. Następnie przekładamy mięso do rękawa foliowego i pieczemy w  piekarniku w temperaturze 180 stopni przez około godzinę 20 minut.

Sos koperkowy:
  • pęczek koperku
  • 2 gotowe opakowania sosu pieczeniowego jasnego
Sos robimy wg instrukcji na opakowaniu i dodajemy do niego pęczek koperku :)

Osobiście serwuję tą karkówkę z ryżem i wszystko polewam sosem koperkowym. Dobrze pasuje do niej sałatka letnia lub buraczki ćwikłowe :) Najważniejsze jest niej dla mnie to,że nie jest sucha po upieczeniu ;)


Smacznego :)

25.09.2012

Kora orzechowa



Ciasta orzechowe:
  • 10 białek 
  • 200 gram cukru
  • 4 żółtka
  • 100 gram orzechów włoskich mielonych
  • 100 gram orzechów włoskich siekanych
  • 100 gram kokosu
  • 100 gram rodzynek
  • 2 pełne łyżki mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Dwie blaszki o wymiarach ok 36x20 wykładamy papierem do pieczenia. Białka ubijamy na sztywno, pod koniec ubijania dodajemy stopniowo cukier i żółtka. Na koniec dodajemy bakalie wymieszane z mąką i proszkiem do pieczenia i dokładnie mieszamy. Ciasto dzielimy na dwie równe części i przelewamy do przygotowanych blaszek. Każde ciasto pieczemy w temperaturze 160 stopni, ok 20- 25 min (do tzw. suchego patyczka).

Krem:
  • sok z 1 puszki brzoskwiń
  • 2 budynie śmietankowe z cukrem
  • 5 żółtek
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1 szklanka wody
  • 300 gram masła
Sok z brzoskwiń i 1/4 szklanki wody wlewamy do garnka z grubym dnem. Dodajemy 3 łyżki cukru i zagotowujemy. W 3/4 szklanki wody dokładnie rozprowadzamy 5 żółtek, 2 budynie śmietankowe i 1 łyżkę mąki pszennej. Wlewamy do gotującego się soku cały czas energicznie mieszając. Zagotowujemy i całkowicie studzimy. Masło ucieramy na jasną, puszystą masę. Stopniowo dodajemy ostudzony krem cały czas ucierając. 

Ponadto:
  • 2 opakowania delicji pomarańczowych
  • 2 galaretki brzoskwiniowe
  • 1 puszka odsączonych brzoskwiń
  • 1/2 szklanki wódki do nasączenia delicji
Wykonanie ciasta:
Galaretki rozpuszczamy w 750 ml gorącej wody. Brzoskwinie kroimy na mniejsze części. Na pierwsze ciasto bakaliowe wykładamy połowę kremu. Układamy ciastka delicje namoczone w wódce, lekko dociskamy. Wykładamy resztę masy, odkładając kilka łyżek. Przykrywamy drugim ciastem i smarujemy cienko resztą kremu. Na wierzchu układamy brzoskwinie i zalewamy lekko tężejącą galaretką.

Smacznego:)



24.09.2012

Winogronowy szeregowiec


Na Nasz ślub zamawialiśmy wypieki u pewnej Pani, która piecze cudowne placki. Jednym z placków był właśnie taki "szeregowiec"("żołnierzyk", i wiele innych nazw, które na ten wypiek ma mój mąż;) ). Tydzień po ślubie przepis na placek został odtworzony bo mój Mąż się nim tak zachwycił, że nie odpuścił dopóki nie został on zrobiony. I od tej pory pieczony jest co jakieś 1,5 miesiąca ;) Polecam spróbować bo wychodzi naprawdę pyszny i znika szybciej niż się pojawił :)

Biszkopt:
  • 6 jajek
  • 6 kopiatych łyżek mąki krupczatki
  • 6 kopiatych łyżek cukru
  • 1 pełna łyżeczka proszku do pieczenia
Spód blaszki wykładamy papierem do pieczenia. Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywno. Dodajemy stopniowo cukier, nadal ubijając. Dodajemy po kolei żółtka i ubijamy. Mąki przesiewamy, dodajemy proszek i mieszamy. Wsypujemy do ciasta, delikatnie mieszając łyżką lub miksując na najniższych obrotach miksera. Ciasto wylewamy do blaszki i pieczemy w temperaturze 180 st ok 20 min (do tzw. suchego patyczka).

Krem waniliowy:
  • 1000 ml mleka
  • 2/4 szklanki cukru
  • 3 cukry waniliowe
  • 3 żółtka
  • 3 pełne łyżki mąki pszennej
  • 4 pełne łyżki mąki ziemniaczanej
  • 400 gram masła
Z podanej ilości mleka, odlewamy szklankę i dokładnie mieszamy z mąkami i żółtkiem. Do reszty mleka dodajemy cukier, cukier waniliowy i doprowadzamy do wrzenia. Do gotującego się mleka powoli wlewamy mieszaninę mleka z mąką, cały czas mieszając energicznie, by nie powstały grudki. Gotujemy chwilkę i studzimy. 
Masło ucieramy na puszystą masę. Dodajemy stopniowo zimny budyń cały czas ucierając. Dzięki mojej Teściowej nauczyłam się ucierać masę blenderem. Po pierwsze masa wychodzi idealnie gładka i puszysta, a po drugie zrobienie masy zabiera dużo mniej czasu :)

Inne:
  • 1 kg winogron
  • 3 galaretki zielone (ja używam agrestowych)
Winogrona myjemy i przecinamy wzdłuż na dwie połówki. Galaretki rozpuszczamy we wrzącej wodzie. Nie dajemy 6 szklanek jak to podane jest na opakowaniu, ale 4 1/2 szklanki wody, wówczas galaretka jest sztywniejsza.
Sposób wykonania:
Na upieczony biszkopt wykładamy masę waniliową. Na wierzchu układamy winogrona. Całość zalewamy bardzo dobrze wystudzoną galaretką (taka już zaczynającą tężeć). Gotowe ciasto wkładamy do lodówki i czekamy z degustacją, aż zastygnie galaretka. W moim przypadku galaretka ma często odbite palce przez domowników nie mogących się doczekać zjedzenia chociaż kawałeczka ;)



























Smacznego :)

23.09.2012

Sałatka z makaronem tortellini


  • 1 opakowanie makaronu tortellini ok 250 gram (u mnie z grzybami)
  • 1 brokuł świeży lub mrożony
  • 1 duża papryka
  • 1 puszka kukurydzy konserwowej
  • 200 gram szynki w całości
  • 200 gram sera żółtego w całości
  • kilka pomidorków koktajlowych
  • 4 średniej wielkości ogórki konserwowe
  • 1 puszka groszku konserwowego
  • kilka łyżek majonezu
  • sól i pieprz do smaku
Makaron gotujemy w osolonej wodzie według instrukcji na opakowaniu. Paprykę, szynkę i ogórki kroimy w małą kostkę. Ser ścieramy na tarce. Kukurydzę i groszek odcedzamy. Pomidorki koktajlowe kroimy na pół.  Brokuła podzielonego na różyczki gotujemy w osolonej wodzie, aż będzie miękki (ok 8-10 min). Wszystkie składniki wrzucamy do miski, dodajemy majonez i wszystko dokładnie mieszamy. Całość doprawiamy solą i pieprzem.

Smacznego:)

21.09.2012

Pudding czekoladowy



Składniki na ok 5 kokilek o średnicy 9 cm:
  • 125 gram mąki pszennej
  • 120 gram cukru
  • 30 gram cukru waniliowego
  • 125 gram miękkiego masła
  • 3 jajka
  • 25 gram kakao
  • 80 gram białej czekolady
  • 25 gram gorzkiej czekolady
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • kilka kostek białej i gorzkiej czekolady do dekoracji

Kokilki smarujemy cienko masłem. Czekoladę gorzką i białą siekamy drobno. Masło ucieramy z cukrem na jasną puszystą masę. Wlewamy stopniowo roztrzepane jajka nadal ubijając. Dodajemy przesianą mąkę, kakao, proszek do pieczenia i ucieramy aż składniki dokładnie się połączą. Na koniec dodajemy posiekaną czekoladę i dokładnie mieszamy. Masę przelewamy do foremek. Pieczemy ok 30 min w temperaturze 180 stopni. Najlepiej smakuje jeszcze ciepły ale można podawać ostudzony. Dekorujemy posiekaną czekoladą.

Smacznego:)



20.09.2012

Ciasto "Pijak"




Biszkopt:
  • 5 jajek
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Blaszkę o wymiarach ok 36 x 26 cm, wykładamy papierem do pieczenia. Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywno. Pod koniec, stopniowo dodajemy cukier, ciągle ubijając. Dodajemy żółtka i ubijamy. Przesiane mąki i proszek do pieczenia, mieszamy razem. Dodajemy do ciasta i delikatnie mieszamy łyżką lub na najniższych obrotach miksera. Ciasto wylewamy na blaszkę i pieczemy w temperaturze 160 st ok 30- 35 min (do tzw. suchego patyczka).

Krem:
  • 500 ml mleka
  • 2 budynie waniliowe
  • 200 gram masła
  • cukier do smaku
Na mleku gotujemy budynie z cukrem do smaku. Schładzamy. Masło ucieramy na gładką puszystą masę. Cały czas ucierając dodajemy stopniowo budyń. 

Polewa czekoladowa:
  • 100 gram masła lub margaryny
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżki mleka
Wszystkie składniki wrzucamy do garnka z grubym dnem. Często mieszamy aż wszystkie składniki dokładnie się połączą. Zagotowujemy. 

Ponadto:
  • 1 duże opakowanie herbatników (ok 200 gram) 
  • 1/2 szklanki wódki do namoczenia herbatników
  • wiórki kokosowe do dekoracji
Wykonanie ciasta:
Na biszkopt wykładamy gotowy krem. Herbatniki moczymy w wódce (trzeba uważać żeby się nie rozpadły) i układamy na kremie, jeden koło drugiego. Na koniec ciasto polewamy polewą czekoladową i posypujemy wiórkami kokosowymi.

Smacznego:)

19.09.2012

Pierogi z twarożkiem i suszonymi pomidorami



Ciasto:
  • 500 gram mąki
  • ok 210 ml bardzo ciepłej wody
  • 1 jajko
  • łyżka miękkiego masła
  • 1 łyżeczka soli
Farsz:
  • 400 gram sera białego
  • 6 łyżek pokrojonych suszonych pomidorów
  • sól
  • pieprz
Farsz:
Serek rozdrabniamy widelcem, dodajemy do niego suszone pomidory i doprawiamy solą i pieprzem do smaku.

Ciasto:
Do mąki dodajemy sól, jajko i masło. Stopniowo dodajemy wodę, wyrabiając miękkie elastyczne ciasto. Zawijamy folią spożywczą. Ciasto dzielimy na 2 części. Każdą cienko rozwałkowujemy (ok 3- 4 mm) podsypując stolnicę mąką. Z ciasta wycinamy szklanką koła. Na środku układamy po łyżeczce farszu. Ciasto składamy na pół i dociskamy palcami krawędzi. Wrzucamy do gotującej się, osolonej wody i gotujemy partiami, aż wypłyną na powierzchnię (ok 4-5 min).


Smacznego !

18.09.2012

Pieczone pierogi z kurczakiem, szpinakiem i mozzarellą



Delikatnie chrupiące pierożki z farszem z kurczaka, szpinaku i mozzarelli, podane z sosem pomidorowym. Genialnie komponowały by się również z czerwonym barszczem, ale nawet same, bez żadnych dodatków smakują wyśmienicie:)

Farsz:
  • 120 gram piersi z kurczaka
  • 150 gram szpinaku (świeżego lub mrożonego)
  • 1 kulka mozzarelli (125 gram)
  • ok 3-4 łyżki startego parmezanu
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 jajko 
  • sól
  • pieprz
  • 2 łyżki oleju
  • łyżeczka masła
Pierś z kurczaka kroimy bardzo drobno i smażymy na 2 łyżkach oleju aż będzie miękka. Doprawiamy solą do smaku. Mozzarelle ścieramy na tarce lub rozrywamy na małe kawałeczki. Na patelni topimy masło, dodajemy czosnek, szpinak i smażymy kilka minut aż zwiędnie. Odciskamy, siekamy i dodajemy do kurczaka. Dodajemy pozostałe składniki: mozzarelle, parmezan, jajko, sól i pieprz do smaku. Dokładnie mieszamy.


Ciasto:
  • 1 i 1/4 szklanki mąki
  • 1 opakowanie suszonych drożdży (7 gram)
  • 60 gram masła
  • 1 jajko
  • ok 4-5 łyżek ciepłej wody
  • 1/4 łyżeczki soli
Ponadto:
  • 1 roztrzepane jajko do posmarowania pierożków
Masło roztapiamy. Mąkę przesiewamy, dodajemy masło, jajko, drożdże i sól. Dodajemy stopniowo wodę, tyle żeby wyrobić gładkie, elastyczne ciasto.
Cisto rozwałkowujemy i wycinamy koła (u mnie o średnicy 12 cm- wyszło 9 pierogów). Nakładamy farsz i dokładnie zlepiamy. Pierogi układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, smarujemy roztrzepanym jajkiem. Pieczemy w temperaturze 180 st ok 35 min, aż pierożki zarumienią się na złoto. Podajemy gorące, prosto z piekarnika np z sosem pomidorowym.

Sos pomidorowy:
  • 1 puszka pomidorów bez skórki
  • 1 mała cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • sól
  • pieprz
  • oregano, bazylia lub inne ulubione zioła
  • 1 pełna łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki masła
Cebulę i czosnek bardzo drobno siekamy. W garnku topimy masło, wrzucamy cebulę, czosnek i dusimy aż cebula będzie miękka. Pomidory rozdrabniamy za pomocą blendera i wrzucamy do cebuli i czosnku.  Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i ziołami. Gotujemy ok 10 min. Mąkę ziemniaczana rozprowadzamy w kilku łyżkach wody. Wlewamy rozrobioną mąkę i mieszamy dokładnie. Gotujemy ok 2 min. Ściągamy z ognia i podajemy.

Smacznego:)




17.09.2012

Grillowane ziemniaki z boczkiem i cebulą


Grill nie musi być nudny. Kiełbasa i karkówka to smakołyki, ale czasem można zaskoczyć siebie i gości i zrobić takie na przykład ziemniaczki. Polecam spróbować :)
  • 12 ziemniaków
  • 12 plasterków boczku
  • 1 duża cebula
  • masło
  • sól
  • pieprz
Ziemniaki myjemy bardzo dokładnie i NIE obieramy ich ze skórki. Przekrawamy ziemniaki na pół i wkładamy do każdego po plasterku boczku, cebuli i odrobinie masła. Posypujemy solą, pieprzem lub innymi przyprawami jakie lubimy (ja czasami dodaje dużo świeżego oregano). Zamykamy ziemniaki i zawijamy je dokładnie w folię aluminiową, każdy do osobnego kawałka. Pieczemy na grillu do momentu kiedy ziemniaki nie zmiękną. 


Smacznego!

15.09.2012

Bagietki z wędzonym łososiem, awokado i serkiem philadelphia



Chrupiąca bagietka posmarowana kremowym serkiem, z wędzonym łososiem i plasterkami awokado. Te składniki pasują do siebie idealnie i smakują wybornie. 

Składniki:
  • 1 opakowanie wędzonego łososia
  • 1 miękkie awokado 
  • 1 opakowanie serka philadelphia
  • bagietka

Awokado obieramy, wyciągamy pestkę i kroimy w plasterki. Bagietkę kroimy na mniejsze części i przecinamy wzdłuż. Każdą część smarujemy serkiem, układamy plasterek wędzonego łososia i awokado. Możemy również podpiec lekko bagietkę w piekarniku przed posmarowaniem serkiem.
Kanapeczki w takiej wersji jak na zdjęciu idealne są na śniadanie bądź kolację, ale polecam również pokroić bagietkę na małe kromeczki, ułożyć składniki i podawać jako małe przekąski np na domowej imprezie:) 

Smacznego:)



14.09.2012

Sałatka z kurczakiem marynowanym w wódce

 
Skoro marynuje się mięso w piwie, winie, dlaczego by nie spróbować z wódką ? Sałatka wyszła przepyszna. Wszystkie smaki fajnie do siebie pasują. Sałatka zniknęła w oka mgnieniu. Gorąco polecam spróbować :)
  • 250 gram makaronu gwiazdki
  • 2 puszki kukurydzy konserwowej
  • 2 świeże papryki
  • 1 puszka ananasów w kawałkach
  • pęczek szczypiorku
  • 9 średnich ogórków konserwowych
  • 1 podwójny filet z kurczaka
  • 200 gram startego sera żółtego
  • ok. 500 ml majonezu
  • 3 łyżki wódki
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 1/2 łyżeczki vegety
  • sól
  • pieprz
Fileta z kurczaka kroimy w kostkę i marynujemy przez 20 minut w wódce, sosie sojowym i vegecie. Następnie smażymy go na patelni lub jeżeli lubimy, gotujemy go na parze.
Makaron gotujemy w osolonej wodzie według instrukcji na opakowaniu. Po ugotowaniu przelewamy zimną wodą, żeby się nie skleił.
Do makaronu i kurczaka dodajemy ser żółty, odsączoną kukurydzę, ananasa i pokrojoną w kostkę paprykę oraz ogórki. Wszystko razem mieszamy i dodajemy drobno posiekany szczypiorek. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem.

Smacznego! :)

13.09.2012

Czekoladowe fondue



Czekoladowe fondue to fajny pomysł na wieczór we dwoje lub spotkanie z przyjaciółmi. Przygotowuje się je ekspresowo i można użyć ulubionych owoców, biszkoptów, pianek itp. Polecam:)

Składniki:
  • 100 gram gorzkiej czekolady
  • 200 ml śmietanki kremówki 30- 36%
  • cukier do smaku (dałam 2 łyżeczki cukru z wanilią)
  • opcjonalnie łyżka rumu lub wódki
Czekoladę łamiemy na kawałki. Wrzucamy do garnka z grubym dnem, dodajemy śmietankę i cukier. Całość podgrzewamy, często mieszając aż składniki dokładnie się połączą. Zagotowujemy i ściągamy z ognia. Dodajemy alkohol i dokładnie mieszamy. Przelewamy do naczynia do fondue i umieszczamy na podgrzewaczu. Podajemy np z ulubionymi owocami.

Smacznego:) 






12.09.2012

Ciasto francuskie z tuńczykiem i ricottą


  • 2 puszki tuńczyka w sosie własnym
  • 200 gram sera ricotta
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • sól
  • pieprz
Tuńczyka odciskamy i podsmażamy na patelni razem z przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Gdy tuńczyk odparuje, ściągamy go z ognia, dodajemy ser i mieszamy.Doprawiamy solą i pieprzem do smaku.
Zimne ciasto rozkładamy i dzielimy na ok. 12 kwadratów i na każdym z nim kładziemy farsz. Sklejamy w trójkąciki tak samo jak pierogi. Dla ozdoby można boki lekko przygnieść widelcem.


Smacznego!

11.09.2012

Brownie z musem z białej czekolady



Chyba nie znam osoby, która nie lubi brownie. Mocno czekoladowe, wilgotne ciasto wręcz rozpływa się w ustach. Z poniższego przepisu na brownie korzystałam już niejednokrotnie i mogę szczerze polecić. Jednak tym razem postanowiłam połączyć ciemno czekoladowy spód z delikatnym, kremowym musem z białej czekolady. Mimo, że całość jest obłędnie słodka, ciężko nie sięgnąć po kolejny kawałek. Polecam!


Masa czekoladowa Brownie:
  • 2 tabliczki (200 gram) dobrej jakościowo gorzkiej czekolady
  • 200 gram masła
  • 220 gram cukru
  • 1 cukier waniliowy 
  • 3 jajka
  • 120 gram mąki
Blaszkę o wymiarach ok 25x30 cm wykładamy papierem do pieczenia.Czekoladę połamaną na kawałki i masło wrzucamy do garnka z grubym dnem i topimy. Studzimy. Jajka z cukrem i cukrem waniliowym ucieramy na jasną, puszystą masę. Cały czas ucierając wlewamy roztopioną czekoladę z masłem i dokładnie mieszamy. Na koniec dodajemy mąkę, delikatnie mieszając łyżką lub na najmniejszych obrotach miksera. Przelewamy do blaszki i pieczemy w temperaturze160 st ok 20 min.

Mus z białej czekolady:
  • 3 tabliczki (300 gram białej czekolady)
  • 400 ml śmietany kremówki 30- 36%
  • 1 pełna łyżeczka żelatyny
Czekoladę łamiemy na kawałki. Żelatynę namaczamy w dwóch łyżkach wody i odstawiamy na 5 minut.Śmietankę wlewamy do garnka z grubym dnem, dodajemy czekoladę i całość podgrzewamy często mieszając, aż powstanie jednolita masa. Gotujemy ok 5 minut i odstawiamy z ognia. Wrzucamy żelatynę i dokładnie mieszamy, aż całkowicie się rozpuści. Masę całkowicie studzimy. Wkładamy do lodówki, żeby  lekko stężała (ale nie za bardzo tak żeby można było ją wylać na blaszkę z brownie!). Masę wylewamy na brownie i schładzamy w lodówce, najlepiej całą noc. 

Smacznego:)


10.09.2012

Muffinki czekoladowe z dżemem wiśniowym


Składniki na około 13 sztuk.
  • 150 gram mąki
  • 40 gram kakao
  • 100 gram cukru
  • 1 pełna łyżeczka proszku do pieczenia
  • 50 gram masła
  • 160 ml maślanki
  • 1 jajko
  • mały słoik dżemu wiśniowego (najlepszy jest taki z całymi kawałkami owoców)
W jednej misce mieszamy składniki suche (mąkę, cukier, proszek do pieczenia), w drugiej mokre (roztopione masło, maślankę i jajko). Składniki suche dodajemy do mokrych i mieszamy łyżką, niezbyt dokładnie, ciasto powinno być lekko grutkowate. Formę do muffinek wykładamy papilotkami i napełniamy je do 1/4 wysokości ciastem, układamy łyżeczkę dżemu wiśniowego i przykrywamy ciastem do 3/4 wysokości foremki. Pieczemy  w temperaturze 180 st, ok 20-25 min (do tzw. suchego patyczka). Jeżeli pieczemy na termoobiegu to należy skrócić czas pierzenia o jakieś 5-7 minut :)

Smacznego !

09.09.2012

Bułeczki z czerwonym pesto



  • 50 gram drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 250 gram wody
  • 500 gram mąki pszennej
  • 30 gram oleju
  • 1 łyżeczka soli
  • 3 kopiate łyżeczki czerwonego pesto
Drożdże rozpuszczamy z 1 łyżeczką cukru  w 250 ml ciepłej wody. Po rozmieszaniu dodajemy do tego mąkę, olej, czerwone pesto i wyrabiamy przez ok. 10 minut. Wyrobione ciasto pozostawiamy do wyrośnięcia na 15 minut. Następnie formujemy bułeczki, przykrywamy je ściereczką i czekamy kolejne 15 minut. W międzyczasie rozgrzewamy piekarnik do temperatury 200stopni. Bułeczki pieczemy przez 20 minut.

Smacznego!

08.09.2012

Panna Cotta z musem truskawkowym



Tego deseru chyba nikomu nie muszę przedstawiać, ale jest tak prosty w przygotowaniu i zarazem pyszny, że każdy powinien go spróbować:) Polecam!

Składniki:
  • 700 ml śmietany kremówki 30- 36%
  • 70 gram cukru
  • 1 laska wanilii
  • 2,5 łyżeczki żelatyny
Wanilię przecinamy wzdłuż i za pomocą noża wydobywamy ziarenka. Żelatynę zalewamy 2 łyżkami zimnej wody  Do garnka z grubym dnem wlewamy śmietankę, dodajemy cukier i ziarenka wanilii. Całość doprowadzamy do wrzenia i gotujemy ok 2 minuty. Odstawiamy z ognia. Wrzucamy żelatynę i mieszamy dokładnie aż całkowicie się rozpuści. Wlewamy do 6 mniejszych lub 4 większych, okrągłych naczyń. Po ostygnięciu wstawiamy do lodówki, najlepiej na całą noc. Aby łatwo wyciągną gotowy deser z foremki, najlepiej zanurzyć ją na kilka sekund, po brzeg w gorącej wodzie. Deser wykładamy na talerzyk i polewamy musem truskawkowym.

Mus truskawkowy:
  • ok 300 gram truskawek (świeże lub mrożone)
  • cukier do smaku
Truskawki i cukier wrzucamy do garnka z grubym dnem. Podgrzewamy aż cukier całkowicie się rozpuści. Rozdrabniamy blenderem i studzimy.

Smacznego:)


07.09.2012

Miruna "z kołderką"


Jako mama małej Emilki czasem nie mam czasu na gotowanie domowego obiadu i szukam inspiracji w lodówce. Tak też powstał przepis na tą rybkę. Było prosto, szybko i przede wszystkim smacznie. Polecam spróbować :)
  • 4 filety rybne ( ja użyłam miruny, ale robiłam też kiedyś z dorszem)
  • 8 plasterków wędliny (polecam polędwice wieprzową)
  • 8 plastrów sera żółtego
  • 8 plastrów pomidora
  • mąka pszenna
  • oliwa z oliwek
Filety obtaczamy w mące i podsmażamy na patelni, z każdej strony po około 5 minut, tak, żeby ryba była prawie usmażona. Następnie układamy filety na blaszce (podkładamy folię aluminiową, żeby rybka się  nie przypiekła). Na każdym filecie kładziemy po dwa plasterki wędliny, pomidora i sera. Całość pieczemy w piekarniku w temperaturze 180 stopni przez około 20 minut. 






Smacznego!

06.09.2012

Penne w sosie serowo- śmietanowym z zielonym groszkiem



Składniki dla 4 osób:
  • 400 gram makaronu penne (użyłam pełnoziarnistego)
  • 100 gram sera topionego (użyłam ementaler)
  • 250 ml śmietanki 18%
  • 1 średnia cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 200 gram groszku konserwowego
  • 100 gram szynki
  • 2 łyżki oleju
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • sól, pieprz do smaku
  • 2 łyżki startego parmezanu do posypania
Drobno posiekaną cebulę i przeciśnięty przez praskę czosnek, podsmażamy na 2 łyżkach oleju. Dodajemy ser, śmietankę i mieszamy aż ser się rozpuści. Dodajemy sól i pieprz do smaku oraz gałkę muszkatołową. Całość gotujemy ok 4 min, często mieszając.Zdejmujemy z ognia i wrzucamy pokrojoną w kostkę szynkę i odcedzony groszek konserwowy. 
Makaron gotujemy al dente, odcedzamy. Wrzucamy do sosu i dokładnie mieszamy. Podajemy posypane parmezanem.

Smacznego:)

05.09.2012

Zapiekanka makaronowa z różnościami



Jak zwykle robiłam porządki w kuchni i powstało coś nowego i smacznego :)
  • 400 g makaronu (ja używam, rurek, kolanek, albo świderek, a tym razem nawet trafił mi się w kuchni oryginalny włoski trzy kolorowy )
  • 1 duży brokuł
  • 25 dag sera żółtego
  • 1 podwójny filet z kurczaka
  • 100 gram sera cheddar
Sos beszamelowy
  • 50 gram masła
  • 3 kopiate łyżki mąki
  • ok 3 szklanki mleka
  • gałka muszkatołowa
  • szczypta soli
  • pieprz
Makaron gotujemy na pół twardy i jego połowę układamy na dnie naczynia żaroodpornego. Fileta z kurczaka kroimy w kostkę i układamy na makaronie i polewamy 1/3 sosu beszamelowego (przepis z Cannelloni z tuńczykiem).  Na konserwę kładziemy pokrojony w różyczki brokuł, który należny wcześniej gotować jednak nie dłużej niż 8 minut. Brokuły posypujemy 3/4 startego sera żółtego i przykrywamy resztą makaronu. Całość zalewamy resztą sosu beszamelowego, posypujemy serem żółtym, serem cheddarem i pieczemy ok 50 minut w temperaturze 200 stopni.






Smacznego !