12.10.2012

Deser bananowy z mascarpone


Składniki na 4 porcje:
  • 250 gram mascarpone
  • 250 ml schłodzonej śmietanki kremówki 30- 36%
  • 3 banany
  • cukier puder (ok 3 łyżki)
  • 1 łyżka kakao
  • 1 małe opakowanie biszkoptów lady fingers
Banany obieramy, jednego kroimy na plasterki a dwa pozostałe rozdrabniamy blenderem. Do miski wrzucamy mascarpone, ok 2 łyżki cukru pudru (lub mniej- do smaku), rozdrobnione banany i całość dokładnie miksujemy. Masę dzielimy na 2 części i do jednej dodajemy łyżkę kakao- miksujemy. Śmietankę ubijamy na sztywno, pod koniec dodajemy ok 1 łyżkę cukru pudru. Przygotowujemy 4 szerokie szklanki lub miseczki. Układamy w takiej kolejności: biszkopty- masa bananowa jasna- plasterki bananów- biszkopty- masa bananowa ciemna. Wierzch dekorujemy bitą śmietaną.

Smacznego:)


19 komentarzy:

  1. banany i mascarpone-pysze połączenie

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszne robiłam ale słodkie że szok hihi ale jutro zrobię znowu

    OdpowiedzUsuń
  3. warto dać banany bardzo dojrzałe, wtedy można mniej cukru - pudru dać

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. czy można ten deser przygotować dzień wcześniej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kremówkę ubiła bym tego samego dnia, resztę można przygotować dzień wcześniej, przykryć folią i przechować w lodówce

      Usuń
  6. super wygląda spróbuje zrobić dla męża:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak ktoś lubi można biszkopty lekko namoczyć w kawie wtedy smak jak tiramisu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda wspaniale muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  9. zamierzam zrobić zwłaszcza że mam w domu jedynie składniki na taki deser

    OdpowiedzUsuń
  10. Deser rewelacyjny. Pycha!!! Ja dodałam jedynie mniej cukru. Prosty i bardzo smaczny.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja robię bez cukru, jest pycha😊😊😊

    OdpowiedzUsuń
  13. Robiłam i jest naprawdę pyszny :)

    OdpowiedzUsuń