10.06.2013

Ciasto z truskawkami i kruszonką



Proste i szybkie ciasto z truskawkami i kruszonką. Maślane, lekkie, puszyste- idealne na lato. Polecam:)

Składniki:
  • 300 g mąki pszennej 
  • 50 g mąki ziemniaczanej
  • 300 g masła
  • 4 jajka
  • 200 g cukru
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 600- 700 g świeżych truskawek przekrojonych wzdłuż na pół
Blachę o wymiarach ok 36 x 26 wykładamy papierem do pieczenia. Masło ucieramy z cukrem na jasną puszystą masę. Cały czasu ucierając dodajemy stopniowo jajka. Dodajemy ekstrakt waniliowy, mąkę pszenną, ziemniaczaną, proszek do pieczenia i ucieramy tylko do połączenia składników. Ciasto przekładamy do blaszki. Na wierzchu układamy truskawki (przekrojoną stroną do góry). Truskawki posypujemy kruszonką z poniższego przepisu. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok 50 minut (do tzw. suchego patyczka).

Kruszonka:
  • 100 g masła
  • 120 g mąki
  • 120 g cukru
Składniki kruszonki wrzucamy do miski i rozcieramy palcami aż powstanie drobna kruszonka.

Smacznego:)







22 komentarze:

  1. to ciasto to sprawdzony przepis, bo nie wiem czy go robic zawsze jak robie z internetu to nieudane wychodza :(

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie się piecze ale strasznie gęste wyszło z tych proporcji składników , no zobaczymy jak wyjdzie mam nadzieje ze jak na obrazku

    OdpowiedzUsuń
  3. I jak wyszło ciasto?:) bo właśnie też mam ochotę zrobić to ciasto...wygląda świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobre wyszło mąż zachwala ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciasto pycha :-) robiłam już też z wiśniami i czerwoną porzeczką, mnniaaaam

    OdpowiedzUsuń
  6. a robił ktos z mrozonymi owocami?

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie upiekłam ze śliwkami z kompotu,oczywiście dobrze odciśniętymi.Wyszło bardzo dobre.Polecam serdecznie i dziękuję za przepis:) Gosia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto przepyszne. Smakuje na cieplo, jak i po wystygnieciu. Mięciutkie i delikatne. Czuje sie wanilie. Dziekuje za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto przepyszne. Juz na cieplo znikla polowa blachy :) Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  10. ciasto wyszło pyszne, takie maślane, dziękuję za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  11. ciasto wyszło pyszne, upiekłam wczoraj a już dzisiaj nie ma nic, dzięki za przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  12. No to i ja zrobię. Na jutrzejsze imieniny :D

    OdpowiedzUsuń
  13. ciasto jest pyszne

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasto wspaniałe,polecam wszystkim słodziakom,robiłam je pierwszy raz i na pewno nie ostatni,wypróbuję jeszcze z innymi owocami,doskonałe na lato,przepis zapisałam ,pozdrawiam,Monika z Kwidzyna.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio robiłam z truskawkami , pyszne dzisiaj właśnie robię ale tym razem z jagodami. Zobaczmy

    OdpowiedzUsuń
  16. Rewelacja �� Masło zastąpiłam "Kasią", reszta dokładnie według przepisu. Najlepsze oczywiście jeszcze na ciepło �� Dziękuję za przepis i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciasto wyszło przepyszne,masło zastąpiłam szklanką oleju.pozdrawiam alina

    OdpowiedzUsuń
  18. Można użyć mrożonych truskawek lub śliwek?trzeba wcześniej rozmrozić?

    OdpowiedzUsuń
  19. Można użyć mrożonych owoców?😉

    OdpowiedzUsuń