20.11.2017

Kiszone buraki

Kiszone buraczki robią wszyscy, więc zrobiłam ostatnio i ja. Przetestowałam przepis i na wodzie z tych ogórków zrobiłam pyszny barszcz, na który przepis podam Wam niebawem. Zapewne zagości on na moim wigilijnym stole. Same buraki wykorzystałam jako dodatek do sałatki.

Co potrzebujemy:

  • 1 kg buraków
  • 1 litr wody mineralnej niegazowanej
  • 6 ząbków czosnku
  • 1 łyżka soli
  • 3 liście laurowe
  • 5 ziaren ziela angielskiego
  • pół łyżeczki ziaren czarnego pieprz
Buraki obieramy i kroimy w plastry, albo dużą kostkę, albo jak Nam pasuje i wkładamy do słoika. Na wierzch układamy obrany czosnek, liście laurowe, ziele angielskie i pieprz. Wodę mineralną mieszamy z solą i zalewamy buraki. Odstawiamy na 6-7 dni.

Smacznego!!! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz