18.12.2013

Piernik z masą kawową

Święta tuż tuż, a u mnie piernik już zagościł na stole :) Tym razem dla urozmaicenia i ku zadowoleniu mojego Męża przełożyłam go masą kawową i dodatkową ilością powideł śliwkowych. Wyszło doskonale. Polecam spróbować :) Przepis na jedną blaszkę, keksówkę.

Piernik:
  • 250 gram mąki pszennej
  • 50 gram kakao
  • 100 gram cukru pudru
  • 1/2 szklanka mleka
  • 3 jajka
  • 1/2 kostki margaryny
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • około 80 gram powideł śliwkowych
  • 1 opakowanie przyprawy korzennej 
Masa kawowa:
  • 100 gram masła
  • 70 gram cukru pudru
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • 3 łyżki powideł śliwkowych
Margarynę ucieramy z cukrem do białości. Dodajemy żółtka i pozostałe składniki. Mieszamy wszystko na gładką masę. Białka ubijamy na sztywną pianę. Wszystko razem łączymy i układamy w posmarowanej masłem blaszce. Pieczemy w temperaturze 170 stopni przez około 45 minut do tak zwanego "suchego patyczka". Po przestygnięciu przecinamy piernik na pół i przekładamy powidłami śliwkowymi i utartym masłem z cukrem pudrem i kawą. 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz