13.07.2013

Placuszki z cukinią, szpinakiem i fetą



Lekkie i smaczne placuszki na bazie cukinii. Najlepsze z sosem tzatziki.

Składniki:
  • 1 kg cukinii
  • 300 g szpinaku
  • 120 g sera feta
  • 1- 2 ząbki czosnku
  • 1 mała cebula
  • kilka listków świeżej mięty
  • 2 jajka lekko roztrzepane
  • ok 150 g mąki
  • sól
  • świeżo zmielony pieprz
  • olej do smażenia
Cukinię obieramy, ścieramy na tarce na dużych oczkach a następnie posypujemy odrobiną soli i odstawiamy na kilkanaście minut aż puści sok. Po tym czasie cukinie dokładnie odciskamy z soku. Szpinak drobno siekamy. Ja użyłam mrożonego, który wcześniej rozmroziłam i odcisnęłam z wody. Czosnek przeciskamy przez praskę a cebulę i miętę drobno siekamy. Ser feta rozkruszamy lub kroimy w małą kosteczkę.  W misce dokładnie mieszamy wszystkie składniki. W razie potrzeby możemy dosypać więcej mąki. Na koniec doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Smażymy na rozgrzanym oleju z obu stron. Podajemy z sosem tzatziki z tego przepisu.

Smacznego:)





2 komentarze:

  1. Muszę takie koniecznie wypróbować, piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. są rewelacyjne :) ja robię takie bez sera dla 1,5 rocznej córci - uwielbia je. Dzięki nim odkryłam że cukinia jest przepyszna :)

    OdpowiedzUsuń