16.04.2013

Szybka tarta mandarynkowa


Lubicie mandarynki?? Ja uwielbiam:) Ciasto mandarynkowe robiłam pierwszy raz i wyszło naprawdę bardzo dobre. Puszyste, wilgotne i aromatyczne:) Polewa czekoladowo troszkę dominowała nad smakiem całości ale mimo to polecam wypróbować:)

Składniki na ciasto:
  • 100 g mąki
  • 100 g cukru
  • 40 g oleju
  • 2 jajka
  • 3 małe mandarynki 
  • otarta skórka z połowy mandarynki
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Mandarynki obieramy, wyciągamy pestki i rozdrabniamy blenderem. Jajka ucieramy z cukrem na jasną puszystą masę. Pod koniec dodajemy przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, olej, ekstrakt waniliowy, otartą skórkę z mandarynki i zmiksowane mandarynki. Masę wylewamy do formy do tarty lub tortownicy o średnicy ok
24 cm. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez ok 30 minut. Studzimy.

Polewa czekoladowa:
  • 100 g śmietanki 30%
  • 120 g gorzkiej czekolady
  • 50 g masła
Czekoladę połamaną na kawałki topimy w kąpieli wodnej razem z masłem i śmietanką. Często mieszamy aż składniki dokładnie się połączą. Polewę wylewamy na wystudzone ciasto i schładzamy w lodówce.

Smacznego:)

3 komentarze:

  1. Od dawna chodzi za mną wypiek z mandarynką, chyba padnie na Twój!:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda tak słonecznie :) Prawie jak moja dzisiejsza tarta cytrynowa!

    Pozdrawiam,

    Agata

    OdpowiedzUsuń
  3. Ma cudowny, słoneczny kolor, podoba mi się ogromnie :)

    OdpowiedzUsuń