28.10.2012

Mini Pavlova



Składniki na 8-9 porcji:
  • 4 duże lub 5 mniejszych białek
  • 250 gram cukru pudru
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
  • 500 gram mascarpone
  • 400 ml schłodzonej śmietanki kremówki 30- 36%
  • ok 5-6 łyżek cukru pudru do kremu (lub mniej- do smaku)
  • dowolne owoce (np: maliny, borówki, brzoskwinie, wiśnie)
Bezy:
Białka ubijamy na sztywno. Cały czas ubijając dodajemy stopniowo cukier puder. Bezę ubijamy tak długo aż będzie lśniąca i całkowicie sztywna. Na koniec dodajemy sok z cytryny i mąkę ziemniaczaną i ubijamy minutę. Dużą blaszkę z piekarnika wykładamy papierem do pieczenia i łyżką wykładamy 8-9 "kopek" bezy w równych odstępach. Każdą formujemy tak żeby powstało takie "gniazdko" jak na zdjęciu poniżej. 
Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 150 stopni, na ok 30 min. Po tym czasie jeżeli beza będzie już przyrumieniona, wyłączamy piekarnik i zostawiamy w nim bezy na ok 30- 35 min. Przez cały czas pieczenia i suszenia bez nie otwieramy piekarnika. Bezy powinny być chrupiące z zewnątrz i delikatnie wilgotne w środku. 


Krem: 
Kremówkę ubijamy na sztywno, pod koniec dodajemy cukier puder wg uznania (u mnie ok 5 łyżek). Krem nie musi być bardzo słodki, bo bezy są wystarczająco słodkie. Następnie dodajemy mascarpone i miksujemy delikatnie mikserem kilka sekund, nie za długo bo masa łatwo się warzy.  

Wykonanie:
Na każdą bezę nakładamy krem, i układamy owoce. Ja użyłam mrożonych borówek i malin, uprzednio rozmrożonych. Schładzamy w lodówce.

Smacznego:)





1 komentarz:

  1. jeszcze nigdy nie upiekłam bezy...zawsze się bałam , że mi nie wyjdzie :)...a wszyscy w moim domu uwielbiają bezowe torty...twoja beza piękna :)

    OdpowiedzUsuń