24.07.2012

Proste ciasto z owocami i kruszonką


Pyszne! Delikatne, waniliowe ciasto z dużą ilością owoców:) Jedno z moich ulubionych ciast:) Po pierwsze, jest bardzo proste i szybkie w przygotowaniu, po drugie, nigdy się nie nudzi bo za każdym razem możemy użyć innych owoców (truskawek, jabłek, borówek, śliwek, gruszek, malin, porzeczek itp), a po trzecie, zawsze się udaje i za każdym razem smakuje wspaniale! Polecam:)

Składniki:
  • 4 szklanki mąki
  • 2 szklanki cukru
  • 200 gram masła
  • 4 jajka
  • szklanka letniego mleka
  • cukier waniliowy
  • 1 pełna łyżeczka proszku do pieczenia
  • dowolne owoce (u mnie maliny i borówki amerykańskie)
Mąkę, cukier i masło rozcieramy między palcami na kruszonkę i odkładamy 1 szklankę. Do reszty dodajemy pozostałe składniki i miksujemy na gładką masę. Ciasto wylewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia o wymiarach 35 x 25 cm. Na wierzchu układamy dowolne owoce i posypujemy kruszonką. Pieczemy w 175 st ok 50 min (do tzw. suchego patyczka).

Smacznego:)




27 komentarzy:

  1. pycha! uwielbiam takie proste ciasta z dużą ilością owoców :) chyba w sobotę zrobię i to z Twojego przepisu, bo wygląda genialnie!
    pozdrawiam!
    O.
    p.s. jak zrobię, dam znać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne, kruszonka i owoce sezonowe, idealne ciasto na lato :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie proste, domowe ciasta sa najpyszniejsze!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne ciacho, u mnie za domem wielki krzak porzeczki czerwonej z checią wrzucę ją do tego ciacha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda znakomicie, takie proste są najlepsze ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Do tej pory nie piekłam ciast, bo poprostu się bałam, ze mi nie wyjdzie. Spróbowałam upiec Twoje ciasto i wyszło idealnie za pierwszym razem zrobiłam ze śliwkami a za drugim z malinami i truskawkami. Mąż i syn są zachwyceni. Pozdrawiam i Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  7. a ile tego cukru waniliowego?

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja daje 1 opakowanie (16 g) ale można dodać jeszcze łyżeczkę ekstraktu lub pasty z wanilii.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam pytanie: Czy w tych składnikach, które wymieniłaś uwzględniłaś też składniki na kruszonkę, czy są to składniki na samo ciasto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak w przepisie. Z podanej ilości mąki, cukru i masła robimy kruszonkę i odkładamy 1 szklankę. Do reszty dodajemy pozostałe składniki i robimy ciasto.

      Usuń
  10. WŁASNIE JEMY Z MĘŻEM PLACEK WG TWOJEGO PRRZEPISU... WYSZEDŁ PYSZNY !!! FAJNY POMYSŁ Z MASŁEM BO DO TEJ PORY ZAWZE PIEKŁAM CIASTA NA MARGARYNIE ALE OD DZISIAJ TO SIĘ ZMIENI... DZIĘKI ZA PRZEPIS... POZDRAWIAM ...

    OdpowiedzUsuń
  11. jakich szklanek pani uzywa? ja mam rozne, wlasciwie to kazda inna mozna powiedziec.Moze poda pani ile gram maki i cukru na te 200gr masla jezeli to nie problem. z gory dziekuje I przepraszam za klopot:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do odmierzania składników używam szklanki o pojemności ok 250 ml. Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Dokładnie tego szukałam :) Bardzo dziękuje za ten pyszny przepis. Smak babcinych wspomnień dzisiaj przy wieczornej kawie u nas zagości :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyszlo mi :D ufffffff
    Dziekuje za przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zakalec wyszedł i nie wiem dlaczego :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem dlaczego ciasto się nie udało, może za dużo owoców, które puściły sok? I ważne żeby wszystkie składniki miały temperaturę pokojową.

      Usuń
  15. ciasto mega! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. chyba wypróbuję.
    Uwielbiam kruszonkę

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziekuje:)Bardzo fajny przepis:)Ciasto przepyszne:) Pozdrawiam z Qataru

    OdpowiedzUsuń
  18. Najlepsze ciasto jakie jadłam zawsze miałam zakalec a to jest po ptostu idealne wczoraj robiłam mięso na patyku z ggrillaz twojego przepisu wszyscy zachwyceni pozdraeiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciasto bajka...:) wczoraj zrobiłam zmieniając troszkę Pani przepis, ale wyszło pyszne, idealne :)) Pozdrawiam serdecznie :)) Małgorzata

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny przepis! Proste i bardzo smaczne. Nie miałam innej formy niż okrągłą, więc musiałam piec 90 min, ale i tak wyszło. Zmniejszyłam tylko ilość cukru, bo nie lubię zbyt słodkich ciast.
    Z pewnością wypróbuję inne przepisy.

    OdpowiedzUsuń
  21. Super. Dziękuję za przepis. Własnie robi się w piekarniku :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Super ciasto, zrobiłam go z mrożonymi malinami i borówkami, tylko zwiększyłam temp.piekarnika do 180st.i piekłam do suchego patyczka.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń