6.04.2018

Węgierskie langosze z ziemniakami

 

Langosze to przysmaki kuchni węgierskiej. Podawane są zwykle z czosnkiem, masłem czosnkowym, sosem śmietanowym, sosem śmietanowo-czosnkowym i jeszcze na wiele innych sposobów. Ja dzisiaj prezentuję mój ulubiony z dodatkiem śmietany, czosnku i startego sera żółtego. Placki są idealne i smakują dokładnie jak te, które jadłam na wakacjach na Węgrzech. Polecam !!!

Co potrzebujemy (około 6-7 średnich placków):
  • 200 gram ugotowanych ziemniaków
  • ok. 600 gram mąki pszennej
  • ok. 450 ml mleka
  • 40 dag drożdży świeżych
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 1/2 łyżeczki soli
  • 2 łyżki oleju
Drożdże rozprowadzamy w 100 ml letniego mleka razem z dwoma łyżkami mąki i odstawiamy do wyrośnięcia na pół godziny. W drugiej misce mieszamy mąkę, olej, sól i utłuczone lub przeciśnięte przez praskę ziemniaki. Kiedy zaczyn wyrośnie dodajemy go do mąki i innych składników. Wyrabiamy ciasto powoli dodając pozostałą cześć mleka. Może zdarzyć się tak, że nie użyjemy całego mleka dlatego dodajemy go stopniowo. Ciasto ma być gładkie i elastyczne oraz nie kleić się do rąk. Gotową masę na langosze odstawiamy do wyrośnięcia na godzinę lub półtorej. Po tym czasie formujemy okrągłe placki o grubości około 1-1,5 centymetra. Smażymy w głębokim oleju, na średnim ogniu po około 3 minuty z każdej strony. Gotowe placki przekładamy na ręcznik kuchenny w celu odsączenia nadmiaru tłuszczu.

Sos śmietanowo-czosnkowy:
  • 200 gram śmietany 18 %
  • 2 ząbki czosnku 
  • szczypta soli
  • pieprz
  • 100 gram sera żółtego
Czosnek przeciskamy przez praskę i mieszam ze śmietanę, solą i pieprzem. Sosem smarujemy langosze i posypujemy startym żółtym serem. W wersji dla męża, który uwielbia zieleninę dodałam jeszcze miks sałat. 

Smacznego !!!

 

2 komentarze:

  1. Robiłam same drożdżowe, bez ziemniaków.
    Bardzo nas smakowały...
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam wypróbować też te !! Naprawdę są smaczne !

      Usuń