2.11.2017

Jesienna zupa z jarmużem i imbirem

Ciekawa i rozgrzewająca zupa z jarmużem. Do niedawana składnik ten był dla mnie czarną magią. Wydawało mi się, że jego przygotowanie jest szalenie trudne, a okazało się, że bardzo się myliłam. Jarmuż ma wspaniały smak zarówno ugotowany, zblanszowany jak i surowy, a do tego bogaty jest w szereg witamin. 
Zupa, którą Wam przedstawiam powstała jak zawsze na zasadzie wrzucania do garnka tego co miałam w lodówce. Efektem jest ten przepis, który z pewnością będę niejednokrotnie wykorzystywała w sezonie jesienno-zimowym. Smak zupy jarzynowej, przełamany kapuścianym aromatem jarmużu i IMBIR ! Polecam Wam spróbować bo naprawdę warto.

Co potrzebujemy:
  • 150 gram jarmużu
  • 3 małe ziemniaki
  • 2 duże marchewki
  • 1 pietruszka
  • pół cebuli
  • 1 ząbek czosnku
  • pół łyżeczki mielonego imbiru
  • 1 kostka rosołowa
  • około 2,5 litra wody
  • 2 łyżki śmietany
  • sól
  • pieprz
Ziemniaki, marchew i pietruszkę obieramy i kroimy w kostkę. Wrzucamy do garnka wraz z pokrojonym w paski jarmużem, kostką rosołową i zalewamy wodą. Stawiamy na ogniu i gotujemy dodając w między czasie opaloną jak do rosołu cebulę i przecięty na pół ząbek czosnku. Doprawiamy imbirem, solą, pieprzem lub innymi przyprawami jakie lubimy w zupach. Gotujemy do momentu kiedy warzywa będą miękkie. Zabielamy zupę dwiema łyżkami mąki, a jeżeli wolimy zupy gęste zagęszczamy ją mąką. Ja z reguły większość zup zaprawiam mąką, ale ta posmakowała mi w formie rzadszej.

Smacznego !!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz