31.10.2017

Ciasto francuskie z szynką, kukurydzą i serem


Coś ostatnio strasznie posmakowało mi ciasto francuskie, nie wiem czy kiedykolwiek mi się przeje. Dzisiaj znów propozycja z tym ciastem, ale nie na słodko lecz wytrawnie. Zaserwowałam to danie Mężowi jako śniadanie, ale następnym razem zdecydowanie zrobię je na obiad bo jest niesamowicie sycące.  

Co potrzebujemy:
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • puszka kukurydzy konserwowej
  • pół sałaty rzymskiej mini
  • 1 mała cebula
  • kilka plastrów szynki
  • kilka plastrów sera żółtego
  • pieprz
  • 1 jajko
Ciasto francuskie rozwijamy i układamy na połówce szynkę i kukurydzę. Sałatę szatkujemy i układamy na kukurydzę wraz z pokrojoną drobno cebulą. Na wierzch kładziemy kilka plastrów sera żółtego i posypujemy pieprzem. Ciasto składamy na pół i dokładnie łączymy brzegi żeby nic ze środka nam nie wypłynęło. Ciasto z wierzchu smarujemy roztrzepanym jajkiem i jeżeli chcemy delikatnie nacinamy. Pieczemy w piekarniku w temperaturze 190 stopni około 20-25 minut. Serwować lekko przestudzone bo inaczej sparzycie języki, tak jak ja bo nie mogłam się doczekać degustacji ;)

Smacznego!!!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz