9.04.2013

Ciasto orzechowo- makowo- czekoladowe



Składniki na ciasto orzechowe:
  • 1 szklanka mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 1 jajko
  • 200 g kwaśnej śmietany
  • 2 garści posiekanych orzechów włoskich
  • 1 garść rodzynek
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżka octu
Składniki na ciasto makowe:
  • 1 szklanka mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 1 jajko
  • 200 g kwaśnej śmietany
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżka octu
  • 4 łyżki suchego maku
Składniki na ciasto czekoladowe:
  • 1 szklanka mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 1 jajko
  • 200 g kwaśnej śmietany
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżka octu
  • 2 łyżki kakao
Blaszkę o wymiarach ok 36x26 wykładamy papierem do pieczenia. Każde ciasto przygotowujemy w ten sam sposób: Mąkę przesiewamy i mieszamy z sodą. Jajko ucieramy z cukrem na jasną puszystą masę. Pod koniec dodajemy śmietanę, mąkę z sodą, ocet oraz odpowiedni do każdego ciasta dodatek (ciasto orzechowe- orzechy i rodzynki, ciasto makowe- 4 łyżki maku, ciasto czekoladowe- 2 łyżki kakao) i ucieramy na gładką masę. Każde ciasto pieczemy w temperaturze 180 stopni przez ok 20 minut.  

Krem:
  • 500 ml mleka
  • 5 żółtek
  • 3/4 szklanki cukru
  • budyń waniliowy
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 400 gram masła
  • 1 łyżka spirytusu (opcjonalnie)
Z podanej ilości mleka odlewamy pół szklanki i dokładnie rozprowadzamy z budyniem, żółtkami i mąką. Do reszty mleka wsypujemy cukier i zagotowujemy. Do gotującego się mleka wlewamy mieszaninę budyniu, żółtek i mąki cały czas energicznie mieszając aby nie powstały grudki. Gotujemy minutę, ściągamy z ognia i całkowicie studzimy. 
Masło ucieramy na jasną puszystą masę. Cały czas ucierając dodajemy stopniowo zimny budyń. Ucieramy tak długo aż budyń dokładnie się rozetrze. Na koniec dodajemy spirytus i miksujemy aż składniki dokładnie się połączą. Gotowym kremem przekładamy ciasto.
Przełożenie ciasta: Ciasto czekoladowe- 1/2 kremu- ciasto makowe- 1/2 kremu- ciasto orzechowe.
Gotowe ciasto możemy polać polewą czekoladową z tego przepisu i posypać wiórkami kokosowymi.

Smacznego:)





13 komentarzy:

  1. mmm wspaniałe, wygląda bardzo pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie to się nazywa "pocałunek murzyna"

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda niesamowicie!:) Troszkę pracochłonne ale na pewno warte poświęconego mu czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda imponująco, taki wysokie i bogate w smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. przepyszne to cisto, ja co prawda do masy zamiast spirytusu dałam wódkę akurat miałam Pana Tadeusza, ale nie wiem czy ma to większe znaczenie. Bałam sie że ze spirytusem bedzie zbyt "pachniało" alkoholem

    OdpowiedzUsuń
  6. Super przepis, dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto wyszlo jak na obrazku powyzej. Pieklam jako tort na 18 urodziny syna. Pyszne jest... i wbrew pozorom bardzo szybko sie je robi. Polecam bo warto. Extra przepis.

    OdpowiedzUsuń
  8. piekłam w ubiegłym roku na święta Bożego Narodzenia i w tym roku również zamierzam, ciasto przepyszne. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie wymiary powinna miec blacha? ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blacha powinna mieć wymiar 36x20. Pozdrawiam serdecznie !

      Usuń
  10. Kiedyś przed laty robiłam te ciasto, ale zgubiłam przepis. chwilę poszperałam i odnalazłam pod inną nazwą. Moja nazwa to "Pocałunek Murzyna". Dzisiaj upiekłam. Warte zachodu-polecam przepis i smaczne ciasto.

    OdpowiedzUsuń