18.07.2012

Muffinki z borówkami


Pyszne, mocno owocowe, nie bardzo słodkie, a co najważniejsze bardzo proste i szybkie w przygotowaniu :)

Składniki na 10 szt:
  • 190 gram mąki
  • 100 gram cukru
  • 1 pełna łyżeczka proszku do pieczenia
  • 50 gram masła
  • 160 ml maślanki
  • 1 jajko
  • 150 gram borówek świeżych lub mrożonych
W jednej misce mieszamy składniki suche (mąkę, cukier, proszek do pieczenia), w drugiej mokre (roztopione masło, maślankę i jajko). Składniki suche dodajemy do mokrych i mieszamy łyżką, niezbyt dokładnie, ciasto powinno być lekko grutkowate. Formę do muffinek wykładamy papilotkami i napełniamy je ciastem do połowy wysokości. Na wierzch każdego muffinka wsypujemy pełną łyżkę borówek. Pieczemy  w temperaturze 180 st, ok 20-25 min (do tzw. suchego patyczka).

Smacznego:)



10 komentarzy:

  1. pięknie wyglądają :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Przede wszystkim z dużą ilością owoców!
    PS. Kilka dni temu kupiłam dokładnie te same papilotki, jeszcze nie miałam okazji ich użyć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I u mnie dziś muffinki z borówkami. Czuję, jakbym miała towarzystwo podczas śniadania :) Pięknie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wyrosły! Wyglądają cudownie!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne! I dobrze nadziane :)

    OdpowiedzUsuń
  6. od patrzenia na muffinki aż miło się robi na sercu:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak pięknie wyglądają, że nie mogę się na nie napatrzeć, poczęstuję się choć jedną :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale pięknie nadziane jagodami :) coś w sam raz dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo smakowite, dzisiaj ja robię takie :)

    OdpowiedzUsuń