17.06.2013

Tarta z truskawkami i mascarpone



Letnia tarta ze świeżymi, pachnącymi truskawkami i kremem śmietanowym idealnie pasującym do tych pysznych owoców. Polecam:)

Kruche ciasto:
  • 250 g mąki pszennej
  • 150 g masła
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 1 jajko
Mąkę siekamy z cukrem i masłem. Dodajemy jajko i szybko zarabiamy ciasto. Schładzamy ok 30 min w lodówce. Następnie ciasto rozwałkowujemy, wykładamy nim formę do tarty o średnicy ok 30 cm i nakłuwamy spód widelcem. Przykrywamy papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika  nagrzanego do 200 st na 10 min. Po tym czasie usuwamy papier i pieczemy następne 10 min,  aż ciasto się zarumieni. Studzimy. 

Krem:
  • 250 g serka mascarpone
  • 400 ml śmietanki 30%
  • cukier puder do smaku (dałam ok 4 łyżki) 
Śmietankę ubijamy na sztywno. Pod koniec ubijania dodajemy cukier puder i miksujemy. Dodajemy mascarpone i delikatnie mieszamy łyżką lub mikserem na najniższych obrotach (masa łatwo się warzy dlatego wystarczy kilka obrotów miksera).

Ponadto:
  • ok 500 g truskawek
Na gotowe, ostudzone ciasto wykładamy krem. Na wierzchu układamy truskawki. Schładzamy w lodówce.

Smacznego:)







    3 komentarze:

    1. Wygląda bardzo pysznie :) Zapraszam do mnie na http://szczypta-smaku.blog.pl/

      OdpowiedzUsuń
    2. Wypróbowałam ten przepis i muszę przyznać, że pycha. Tylko ciasto mi wyszło tak kruche, że nie sposób wyjąć je z formy w jednym kawałku. Ale podejrzewam, że to mój błąd, bo jestem początkująca w kuchni.
      Dzięki za przepis!

      OdpowiedzUsuń