3.06.2013

Pierogi ze szpinakiem


Składniki na farsz:
  • 500 g szpinaku (użyłam świeżego)
  • 200 g sera feta
  • 150- 200 g twarogu półtustego
  • 4 ząbki czosnku
  • pieprz
  • łyżka masła
Na patelni roztapiamy masło. Wrzucamy szpinak, przeciśnięty przez praskę czosnek i dusimy tak długo aż szpinak znacznie zmniejszy swoją objętość. Studzimy, odciskamy z wody i drobno siekamy. Szpinak dokładnie rozcieramy z serem feta i twarogiem. Doprawiamy do smaku pieprzem.

Składniki na ciasto:
  • 500 g mąki
  • ok 200 ml gorącej wody
  • 1 jajko
  • łyżka miękkiego masła
  • 1 płaska łyżeczka soli
Do mąki dodajemy sól, jajko i masło. Stopniowo dodajemy wodę, wyrabiając miękkie elastyczne ciasto. Ciasto cienko rozwałkowujemy, podsypując stolnicę mąką. Szklanką wycinamy koła, na każde nakładamy farsz i dokładnie zlepiamy brzegi. Wrzucamy do gotującej się, osolonej wody i gotujemy partiami (ok 3 min). Polecam podawać polane masłem lub śmietaną. Rewelacyjnie smakują też z sosem pomidorowym.

Smacznego:)






5 komentarzy:

  1. najlepsze pierogi na świecie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię pierogi ze szpinakiem :) Pobijają te póki co tylko ruskie mojej babci ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. WYGLADAJA BARDZO ZACHECAJACO!
    POZDRAWIAM!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. jejjjuuu aż mi się zachciało takich pierogów..uwielbiam te ze szpinakiem <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierogi ze szpinakiem i serem rządzą! Polecam też moją wersję, bez sera ale za to z suszonymi pomidorami i łososiem http://czlowiekzlyzka.blog.pl/2013/10/12/pierogi-z-suszonymi-pomidorami-szpinakiem-i-wedzonym-lososiem/

    OdpowiedzUsuń