10.11.2017

Drożdżówki z cytrynowym serem białym



Lepsze niż z piekarni, domowe i smakowite drożdżówki to idealny pomysł na śniadanie, deser, kolację, a nawet zamiast kanapek do pracy.

Co potrzebujemy:

Ciasto:
  • 500 gram mąki pszennej (u mnie typ 405)
  • 2 jajka
  • 1/3 kostki masła
  • szklanka mleka
  • 1 cukier wanilinowy
  • 40 gram drożdży
  • 2 łyżki cukru
Drożdże rozprowadzamy z ciepłym (nie gorącym!) mlekiem, cukrem i 3 łyżkami mąki. Zaczyn odstawiamy na 15 minut. Resztę mąki wkładamy do miski wraz z jajkami i roztopionym masłem. Łączymy zaczyn z mąką i wyrabiamy na gładką, jednolitą masę. Wyrobione ciasto odstawiamy do wyrośnięcia na około pół godziny. Po tym czasie rozwałkowujemy ciasto na grubość ok. 1 cm i wycinamy za pomocą szklanki lub pucharka do lodów koła. Ja użyłam właśnie szklanych pucharków do lodów o średnicy 10 cm. Gotowe koła układamy na wysmarowanej tłuszczem blaszce i ponownie zostawiamy do wyrośnięcia. Kiedy ciasto podrośnie za pomocą szklanki o mniejszej średnicy (u mnie 6cm) ugniatamy w środku koła "gniazdko" na nadzienie serowe.

Masa serowa:
  • 500 gram sera białego
  • 2 żółtka
  • skórka otarta z dwóch cytryn
  • sok z jednej cytryny
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • pół szklanki cukru (może być puder)
Wszystkie składniki blendujemy i nakładamy do "gniazdek" przygotowanych wcześniej w cieście.  Ciasto smarujemy roztrzepanym jajkiem. Pieczemy w 180 stopniach przez około 20 minut.

Smacznego!!!


1 komentarz: