11.11.2017

Makaron z papryką i pędami bambusa


Ostatnio dostałam od Wujka pędy bambusa w puszce  i bardzo intensywnie zastanawiałam się co z nich zrobić, żeby ich nie zmarnować. Lubię kuchnię chińską, sos sojowy, imbir, ale nie jestem wielką fanką makaronów ryżowych. Spróbowałam ze zwykłym makaronem oraz niewielką ilością dodatków i na całe szczęście się udało. Mąż był zachwycony, a ja zadowolona, dlatego dzielę się tym przepisem z Wami.

Co potrzebujemy:
  • 200 gram makaronu wstążki
  • 1 papryka czerwona
  • 1 papryka żółta
  • 100 gram pędów bambusa
  • kawałek pora
  • 1/4 łyżeczki suszonego imbiru
  • 2 łyżki oliwy
  • 3 łyżki sosu sojowego
  • sól
  • pieprz
Por kroimy w półplasterki i podsmażamy na 2 łyżkach oliwy. Dodajemy pokrojoną w kostkę paprykę, a także imbir i sos sojowy. Smażymy do momentu, aż papryka będzie miękka. Na koniec dodajemy odsączone pędy bambusa, doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Jeżeli chcemy możemy dodać więcej sosu sojowego.

Smacznego !!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz