7.11.2017

Czerwona kapusta zasmażana



Czerwona kapusta zasmażana- prawdziwie polski dodatek do obiadu. Zwykły, klasyczny, ale za to jaki smakowity.  Jakoś zawszę kapustę zasmażałam, ale młodą i białą. Ostatnio miałam w lodówce czerwoną, zaryzykowałam i wyszło pysznie. Podstawą tego przepisu jest jednak koperek, który nadaje niesamowity aromat potrawie i nie polecałabym go pomijać.

Co potrzebujemy:

  • 1 główka kapusty czerwonej
  • 1 pęczek koperku
  • 1 cebula
  • 150 gram słoniny
  • 2 łyżki octu
  • sól
  • pieprz
  • maga
  • vegeta/Kucharek
  • 2 łyżki mąki (opcjonalnie)
Kapustę szatkujemy zalewamy wodą i gotujemy kilka minut. Wodę odcedzamy. Słoninę kroimy w kostkę i podsmażamy wraz z cebulą na złoty kolor. Kiedy słonina jest gotowa wrzucamy do niej kapustę , ocet i posiekany koperek. Wszystko mieszamy, doprawiamy do smaku i smażymy, aż kapusta zmięknie. Ja dałam 2 płaskie łyżki pieprzu bo uwielbiam jedzenie ostre. Jeżeli kapusta jest za rzadka dodajemy do niej 2 łyżki mąki wymieszanej z  wodą.

Smacznego !!!




4 komentarze:

  1. uwielbiam taką kapustę. Dodaję jeszcze czosnek, listek laurowy i ziele angielskie. Mniam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wieki całe nie jadłam czerwonej kapusty. Czas nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń