28.11.2013

Gnocchi ziemniaczane a'la Emilka


Gnocchi to tradycyjne kluski włoskie. Moje zostały wykonane przez moją 26 miesięczną córeczkę, która póki co uwielbia grzebać ze mną w garach. Pewno podrośnie to się jej odechce, ale uczę ją póki chętna. Moje gnocchi są troszkę za duże, niekształtne i nie do końca takie jak oryginalne, ale to zasługa mojej Małej Gospodyni ;) więc są po prostu lepsze;)
  • 1 kg ziemniaków
  • 100 gram mąki
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 jajki
  • 1 łyżeczka pieprzu czarnego mielonego (lub mniej)
Ziemniaki gotujemy bez obierania! Dopiero po ugotowaniu, gdy są jeszcze ciepłe obieramy je ze skórki i ugniatamy praską na gładką masę. Dodajemy do tego mąkę, sól, pieprz i roztrzepane jajko. Wszystkie składniki zagniatamy na gładką masę. Następnie podobnie jak polskie kopytka formujemy ciasto w wałeczki o średnicy 2 cm i tniemy w małe kawałeczki. Zagniatamy w nich palcem dziurki żeby powstało zagłębienie.  Gotujemy w osolonej wodzie i wyjmujemy zaraz po wypłynięciu na wierzch. Ja zaserwowałam je z sosem pomidorowym i smażonym boczkiem. Można je tażke zaserwować z pesto, parmezanem itp. Doskonale smakują również odsmażane na patelni na łyżce oliwy.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz